[quote]So how and when did I start to work on a C64 version of Prince of Persia? And for the love of god, why?

In October of 2008 I visited the X party, a Commodore 64 demo scene event in the Netherlands. This sparked my interest in actively doing C64 programming again, something I haven’t really done in the 15 years before that, even though I still kept up with the developments in that community.
At this point I actively started looking for a C64 project, and a game conversion seemed like a good idea, given my background as a game developer. I was rusty and needed something bordering on the trivial to get my 6502 assembly juices flowing again.[/quote]

Il retrogaming è una bella cosa, questa non saprei come definirla, il titolo è stato dettato più dalla birra che dal buonsenso :)

Il nostro Mr Sid , sicuramente ispirato da [url=https://leganerd.com/2011/05/31/prince-of-persia-su-mac-ii/]questo post[/url] di @taldeital ha pensato che un vecchio gioco sarebbe stato più godibile su un’architettura ancora più vecchia, quindi perché non fare un porting di Prince of Persia per C64?
Considerando che lo starete già cercando e non varrebbe la pena di scrivere oltre, tanto non lo leggereste, [url=http://popc64.blogspot.com]questo[/url] è i link al blog di Mr Sid, per chi volesse seguire il debug, mentre [url=http://noname.c64.org/csdb/release/?id=102248]questo[/url] è il link per scaricare l’immagine .crt.

Enjoy, nerds!

Via [url=http://www.eurogamer.net/articles/2011-10-17-coder-ports-prince-of-persia-to-c64]Eurogamer[/url]